среда, 15 декабря 2010 г.

Локальные сервисы. Интернет

В редакцию опять пришло письмо. В этот раз от нашего мобильного провайдера.

CORRECTIVE NOTICE
Published by order of the Federal Court of Australia



Misleading or deceptive conduct by Singtel Optus Pty Limited


Dear Mr Ukraine,
The Federal Court has found that Optus has engaged in misleading or deceptive conduct through its THINK BIGGER & SUPERSONIC advertising campaign for internet broadband plans. This follows legal action taken by the Australian Competition & Consumer Commission.

The THINK BIGGER & SUPERSONIC advertising campaign ran from 25 April 2010 until 30 September 2010. A consumer may have formed the view that on the plans they could access internet broadband over peak and off-peak time periods. However, the offer was subject to further conditions that were not sufficiently or clearly disclosed.


Specifically, once the monthly peak period data had been exceeded, the customer's speed would be limited to 64kbps for the remaining unused off-peak data. This was not clear. As a consequence of this limitation you may not have been able to use all the off-peak period data allowance within the monthly period.


It was not our intention to mislead you. In order to ensure that you understand the position the details of your plan are set out below.


You are currently on the Optus 120GB with the following features:

  • 50GB Peak data which you can use between 12 midday and 12 midnight AEST/ADST and up to 70GB Off Peak data which you can use between 12 midnight and 12 midday AEST/ADST

  • When you exceed your peak or total data allowance, you are limited to speeds of 64kbps for both peak and off peak until the end of your billing month. Once you reach your off peak data allowance any further off peak use will be deducted from your peak data allowance.

  • You can monitor your peak and off peak usage via our Internet Usage Meter to ensure you make the most of your off peak data limit. To find out more about this Optus broadband feature visit myZOO Member Services.

  • Optus also sends alert emails to your primary OptusNet email account when you reach 80% of either your peak or off peak limits and again when 100% is reached. Please ensure you check this OptusNet email address regularly for updates and information about your Optus Broadband service.
Your Choice


If you believe that you would not have selected your current plan had you understood the above features, you can choose to cancel your Optus broadband service without incurring any cancellation fees. However, you must do so before

19 January 2011.


If you have any questions regarding your Optus broadband service, or would like to discuss alternative plan options, contact our Customer Service on

1300 302 215 (Monday to Friday 8am-7pm, Saturday 9am-5pm).


Yours sincerely,



Kristy Yoon

General Manager, Fixed Broadband, Telephony - Consumer
Краткое содержание: федеральный суд австралии признал Оптус виновным в нечеткой или неверно интерпретируемой рекламной компании, которую оптус проводил с апреля по сентябрь. Суть претензий потребителей в том, что когда заканчивались отведенные пакетом пиковые 50Гбайт интернета из общепакетных 120, то пользователь не переключался на непиковые 70Гбайт, а понижался в толщине канала до 64к.

Мы лично это письмо получили т.к. во первых где то в этот период переключились на этот план с нашего предыдущего 21Гбайтного, а во вторых у каждого потребителя есть возможность до 19го января отказаться от этого плана без пени (прикинуться жертвой рекламы)

С одной стороны для нас этот нюанс не новость, т.к. из своего кабинета на сайте оптуса я регулярно мониторил потребление, и об этом условии мелкие буквы читал и понимал.

С другой стороны очень бы хотелось, чтобы на другом конце света какой нибудь украинский суд тоже принимал подобные решения относительно МТС и компании, уверен там есть за что, и даже похлеще чем "нечетко интерпретируемая рекламная компания"

Вот так и живем, в стране где перед ступенькой на входе в здание обязательно написано Mind your steps (смотрите под ноги).
.

6 комментариев:

  1. Да, а коммуникации у нас приличная статья расходов - интернет, стационарный телефон (от которого нельзя отказаться), мобильные (3 шт с девочкой-подростком) - все вместе больше 200AUD будет. Хорошо еще от FOXTEL отказался, а то еще плюс 60..70.

    ОтветитьУдалить
  2. наверное это правильно (про фокстел). кто же телевизор смотрит если дома никого нет?
    мы ловим на комнатную антенну несколько каналов бесплатных. Последние направленные включения у меня были про путешественника Тима на лошадках, еще зимой. Хотя недавно новости включил, специально, посмотреть на Опру возле Оперы. Она наверное для Опра -Опера прилетела, звучит то почти одинаково :)

    а на телеком мы тратим по местным меркам терпимо. 60 стационарные услуги и 2х30 мобильные.

    ОтветитьУдалить
  3. По поводу рекламы - повторю чью-то мысль, хочется, чтобы реклама стала публичной офертой, без ограничений. Как написал - так и выкручивайся с укреплением яиц...

    ОтветитьУдалить
  4. про публичную оферту недавно я у себя в блоге кого то и процитировал отута http://yellowtrousers.blogspot.com/2010/12/blog-post_04.html :) рекурсия какая то.

    ОтветитьУдалить
  5. Значит, идеи ходят по кругу :)... В общем, как аукнется :)...

    ОтветитьУдалить
  6. это да. количество умных мыслей на планете органичено :)

    ОтветитьУдалить